Biznes, Skuteczny Marketing, Mapy, Kalendarze, Starodruki, Produkty Reklamowe Pergamena
Blog > Komentarze do wpisu

Jakie są 4 drogi do zbudowania zaufania w biznesie?

ANDRZEJ GOŁĘBIEWSKI przedstawia

"Jak zbudować zaufanie i silną relację w biznesie?"

czyli jaki jest największy sekret robienia interesów oraz jakie są 4 najczęstsze typy osobowości, które przedsiębiorcy ignorują w rozmowach biznesowych?

Kiedy ostatnio po raz kolejny zadawałem sobie to pytanie i szukałem najlepszej odpowiedzi dla siebie, stwierdziłem że byłbym strasznym samolubem, gdybym nie podzielił się tym, co mnie ostatnio spotkało. Wiele nieporozumień między nami bierze się właśnie z niezrozumienia osobowości drugiego człowieka. Jak nie popełniać błędów w relacjach, przede wszystkim biznesowych?

Istnieje pewne przeświadczenie, że wszyscy ludzie są tacy sami, każdy ma równe prawa i każdego należy traktować jednakowo. Każdy kto przejawia takie założenie rozpoczynając swój własny biznes, jest na wspaniałej drodze do schrzanienia nawiązanych relacji.

Aby odnieść sukces w biznesie, należy nauczyć się odpowiednio rozmawiać z ludźmi. Ten krótki artykuł odpowie na pytanie "Jak to się robi?"

Po pierwsze, istnieją 4 podstawowe typy osobowości.

Ale zanim o nich napiszę wiesz już, mój drogi czytelniku,

Jaki jest największy sekret handlu?

Nie mogę przecież od razu tego zdradzić. Na pewno nie za darmo. Nie zrozumiesz największego sekretu handlu, jeśli nie będziesz wiedzieć jak zbudować zaufanie i silną relację w biznesie.

Cóż to za typy osobowości?

REKIN, DELFIN, WIELORYB, JEŻOWIEC

(Shark, Dolphin, Whale, Urchin)

1. Rekin to osoba, która jest zmotywowana do działania przez pieniądze, wolność oraz uznanie swojej osoby. O jak bardzo świat potrzebuje rekinów! Powiedzenie "rekiny biznesu" to właściwe określenie, ponieważ osoby, które przejawiają takie skłonności są motorami napędowymi w każdym przedsięwzięciu. Najczęściej rekiny zostają świetnymi sprzedawcami i uwielbiają siebie w tej roli.

Takie osoby są gruboskórne, co znaczy, że nie przejmują się tym co inni o nich mówią i myślą. Poza tym są bardzo ambitne i agresywne. Rekiny nie interesują się szczegółami, są niecierpliwe oraz nierzadko mogą być irytujący. Jeśli chcemy, aby osoba, która ma w sobie najwięcej pierwiastka rekina, podjęła się naszego biznesu - musimy zwracać największą uwagę na to, co dla niej jest najważniejsze.

2. Delfin jest motywowany do działania wszystkim co jest związane z dobrą zabawą, wszystkim co może być nowe i wywołać ekscytujące przeżycia. O jak wspaniałe są delfiny! Mają wielu znajomych i są niezwykle popularni. Są bardzo wylewni i charyzmatyczni. Wiele osób nieświadomie zaczyna ich podziwiać. Mimo, że poza tym są bardzo niezorganizowani, ze wszystkim spóźnieni, nie obejmują uwagą szczegółów. Ubierają się w modne ciuchy i rzucają się w oczy w tłumie.

Moim ulubionym przykładem delfina, jest mój przyjaciel ze studiów, z którym mieszkałem w akademiku 9 miesięcy. Niesamowity człowiek pełen energii, mający nieprzeciętne powodzenie wśród płci pięknej i miłośnik wszelkiej maści dobrych imprez. Całkowite ucieleśnienie definicji delfina!


3. Wieloryba najbardziej motywuje pomaganie i służenie innym. Są to ludzie z misją i chcieliby zmieniać świat, są bardzo współczujący, cierpliwi, troskliwi, uprzejmi i życzliwi. Któż z nas nie uwielbia wielorybów? Wieloryby są mniej zainteresowane tym jak szybko zostanie coś wykonane, a bardziej jak dobrze zostanie to zrobione.

Ci ludzie są często nieśmiali, lękliwi oraz mogą być bardzo emocjonalni. Ubierają się dosyć konserwatywnie i jeśli chcemy, aby podjęli się jakiegoś zadania - musimy koncentrować się na tych kwestiach, które są dla wieloryba bardzo ważne.


4. Jeżowiec, to osoba która jest techniczna. Zawsze zadaje mnóstwo pytań. Dobra organizacja jest jej podstawową zasadą aktywności. Jeżowce, potrzebują analizować szczegóły, wgryzać się w istotę wyzwań, nawet kiedy ich one nie obchodzą. Po prostu chcą wszystkich informacji i potrzebują ich, aby żyć.

Takie osoby często nie podejmują akcji, ponieważ uważają, że nie są w 100% przygotowane do niej. Są przeładowane informacjami, z którymi nie robią użytku. Ubierają się zgrabnie i ładnie, lecz preferują bardziej wygodne odzienie niż modne.


W każdym z nas tkwi jedna lub dwie dominujące osobowości. Kiedy jednak rozmawiamy w interesach, zauważmy że nie powinniśmy zalewać szczegółami osób, które nie zwracają uwagi na detale, opowiadali o pieniądzach, kiedy kogoś interesuje najbardziej służenie innym albo proponowali dobrą zabawę osobom nieśmiałym.

Zawsze należy odkryć, co motywuje Twojego rozmówcę do działania.

a) pieniądze? - rekin

b) dobra zabawa? - delfin

c) pomoc i służenie innym? - wieloryb

d) nowe technologie, kwestie techniczne? - jeżowiec

JAK TO WYKORZYSTAĆ?

A teraz obiecany największy sekret handlu, który w połączeniu z typami osobowości daje nam potężną przewagę nad każdym, kto strzela w ciemno i błądzi po omacku.

"Dowiedz się tego, czego facet/kobieta chce, a później pomóż im to osiągnąć"

W jaki sposób dowiedzieć się tego, czego Twój interlokutor chce?

Zadać mu pytania! Co, kochany człowieku, chciałbyś dostać, co chciałbyś osiągnąć, czego potrzebujesz, o czym marzysz?

Innymi słowy - DLACZEGO właśnie miałby podjąć współpracę właśnie z Tobą, dodatkowo pokazując mu, że Ty jesteś nim zainteresowany.

Sekretm handlu jest autentyczne i żywe zainteresowanie drugą osobą.

Słyszę już Twoje pytania i szyderstwa - o ile dotrwałeś do tego fragmentu - co takiego? Czekałem na coś specjalnego, coś co przeniesie mnie na wyższy poziom mojej wiedzy - a Ty serwujesz mi starą zasadę, którą każdy zna.

Co z tego, że zna - jak nie używa?

Myślę, że jeśli połączysz te dwie PROSTE metody w swoim codziennym działaniu, rozmawianiu z ludźmi i robieniu z nimi różnych interesów - wyjdziesz na tym tysiąc razy lepiej, niż dotychczas.

Poza tym, jak powiedział Emerson:

"Życie jest zbyt krótkie, aby zabrakło w nim miejsca na uprzejmość."

środa, 28 kwietnia 2010, andrzy

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
tixewash
2012/12/29 17:23:57
Oczywiście w świecie biznesu trzeba mieć mocne nogi, bo wielu chce nam je podciąć. Uważam jednak, że nie może zabraknąć uczciwości i przejrzystości zasad i działań. Bez tego bowiem zaczniemy tracić - im więcej zadowolonych klientów, tym bardziej zadziała marketing szeptany.
Niepoprawny Wyborca w katalogu Gwiazdor